[Inne] instalacje lpg - wasze opinie - doświadczenia

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Agamek12
    RS
    S_OCP Member
    • 2006
    • 9935
    • Ford

    #76
    No i znów temat prowadzi do kłótni. A fakt jest taki, że przeciwników LPG nie przekonają jego zalety, zwolennicy nie widzą (lub udają, że ich nie ma) części wad, a tacy obiektywni jak ja (analitycy) będą w stanie odnaleźć zarówno wady, jak i zalety i po ustawieniu obu tych cech na wadze ocenią, czy (w konkretnym przypadku) warto, czy tez nie warto zawracać sobie głowę gazem...
    Adam... Używam:
    Rolka: e11FL 97KM/130Nm
    Passek: B6 175KM/366Nm

    Komentarz

    • dudek_t
      L&K
      • 2008
      • 1421

      #77
      Zamieszczone przez Agamek12
      No i znów temat prowadzi do kłótni. A fakt jest taki, że przeciwników LPG nie przekonają jego zalety, zwolennicy nie widzą (lub udają, że ich nie ma) części wad, a tacy obiektywni jak ja (analitycy) będą w stanie odnaleźć zarówno wady, jak i zalety i po ustawieniu obu tych cech na wadze ocenią, czy (w konkretnym przypadku) warto, czy tez nie warto zawracać sobie głowę gazem...
      O to to Chociaż powiem Ci że ja kiedyś byłem ogromnym przeciwnikiem gazu. Dopóki nie zacząłem tankować za swoje :szeroki_usmiech

      Komentarz

      • Agamek12
        RS
        S_OCP Member
        • 2006
        • 9935
        • Ford

        #78
        Zamieszczone przez dudek_t
        Zamieszczone przez Agamek12
        No i znów temat prowadzi do kłótni. A fakt jest taki, że przeciwników LPG nie przekonają jego zalety, zwolennicy nie widzą (lub udają, że ich nie ma) części wad, a tacy obiektywni jak ja (analitycy) będą w stanie odnaleźć zarówno wady, jak i zalety i po ustawieniu obu tych cech na wadze ocenią, czy (w konkretnym przypadku) warto, czy tez nie warto zawracać sobie głowę gazem...
        O to to Chociaż powiem Ci że ja kiedyś byłem ogromnym przeciwnikiem gazu. Dopóki nie zacząłem tankować za swoje :szeroki_usmiech
        A ja nigdy nie byłem jego wrogiem... Miałem go w Polonezie, mialem w Golfie. Ale w Matizie i Octavii nie był on (i nie jest) dla mnie wystarczająco ekonomicznie uzasadniony...
        Adam... Używam:
        Rolka: e11FL 97KM/130Nm
        Passek: B6 175KM/366Nm

        Komentarz

        • Marx
          Elegance
          • 2009
          • 865

          #79
          marte, pomylka spalanie Pb i gazu wychodzilo tak samo, a roznica musi byc...dudek_t, jezdze ok 10 tys km rocznie i zamowilem gaz... A ze bedzie sie dlugo zwracal? nie przeszkadza mi, auto kupuje na jeszcze dluzej.
          satoot, auto nie kosztuje tyle samo, jest 2 tys tansze, tzn taki upust mozna dostac jak zrezygnujesz z gazu, albo ubezpieczenie w cenie (choc tego ostatniego nie jestem pewien)
          Agamek12, jak jest taniej i sie zwroci w sensownym czasie to sie oplaca. Po prostu. Trzeba wziasc pod uwage, ze kupujac Tour za instalacje placimy 2 tys zl, podejrzewam ze zalozenie instalacji pozniej nie bedzie tak tanie, lub beda problemy z gwarancja na auto czy sama instalacje, ktora juz "firmowa" nie jest, tzn istnieje ryzyko trafienia na lipnego instalatora.

          Osobiscie nie polecalbym nikomu gazu jak malo jezdzi, ale akurat w tym momencie O1 uwazam za dobra oferte - instalacja jest tania i porzadnie dopasowana, silnik dobrze sie nadaje i z ta instalacja sprawdza sie od lat, jest gwarancja Skody na calosc.

          O2 to inna bajka - instalacja 2x drozsza co od razu mocno ogranicza zyskownosc calego interesu...

          Komentarz

          • satoot
            Rider
            • 2008
            • 525

            #80
            Zamieszczone przez Agamek12 o gazie
            w Matizie /.../ nie był on (i nie jest) dla mnie wystarczająco ekonomicznie uzasadniony...
            Spoglądam czasem na jakieś motostaty albo inne spiromotory, i zawsze Matiz jest na pierwszych mijscach niskiego zużycia (w benzynowch).
            Dlaczego?
            Bo jest tak lekki? Czy to ten silnik (800ccm, 3 cylindry) to taka rewelacja? Koreańczycy zrobili to sami, czy jest to jakiś przeszcep albo kupiona technologia od kogoś?

            [ Dodano: Nie 01 Lis, 09 08:03 ]
            Zamieszczone przez Maicroft
            Jak w polowie roku nagle zapadnie decyzja o koncu produkcji Toura to zobaczycie jakie jazdy beda :diabelski_usmiech
            Proszę, dokończ swoją myśl, bardzo mnie to zaciekawiło:

            Pójdą ceny używanych w górę, czy będą zapisy na ostatnie nowe z produkcji?
            A może polecą w dół używane, jako auto już nie produkowane?

            Komentarz

            • Maicroft
              Moderator
              S_OCP MemberModeratorr
              • 2004
              • 25757
              • Audi

              #81
              Pojawi sie cos w zamian, tak sadze, nie na darmo juz teraz pojawia sie taki szum medialny ze cos tam juz testuja i ma sie nazywac felicja. Z drugiej strony ceny uzywanych stoja na wysokim poziomie, auto ktore bylo kupione za ok 50 tys jako nowe, po 13 latach dalej kosztuje powyzej 10tys.

              Zazwyczaj jest tak, ze ceny aut ktore konczy sie produkowac leca minimalnie w dol. Ale tak samo teoretycznie powinno byc z OII przed FL, bo wszedl lift


              Silnik Matiza naprawde tak malo pali :twisted: Tico tez ma ten sam silnik i spalanie 4l w trasie jest OK
              Spritmonitor.de

              Komentarz

              • Agamek12
                RS
                S_OCP Member
                • 2006
                • 9935
                • Ford

                #82
                Mi Matiz palił 6-6,5l - więc wcale nie jakoś rewelacyjnie. Ale z drugiej strony mój styl jazdy tym autem daleki był od eko-drajwingu... :szeroki_usmiech

                [ Dodano: Nie 01 Lis, 09 10:05 ]
                Zamieszczone przez Marx
                Agamek12, jak jest taniej i sie zwroci w sensownym czasie to sie oplaca.
                Eee, tam, gadasz. Dla jednego ekonomicznie uzasadniona będzie praca za 2.000zł brutto, drugi uzna, że mordęga za 10.000zł netto jest nieuzasadniona ekonomicznie. A przecież jedna i druga osoba coś zarabia, czyli obu praca powinna się opłacać...
                Adam... Używam:
                Rolka: e11FL 97KM/130Nm
                Passek: B6 175KM/366Nm

                Komentarz

                • marte
                  Rider
                  • 2007
                  • 259

                  #83
                  Zamieszczone przez Agamek12
                  Mi Matiz palił 6-6,5l - więc wcale nie jakoś rewelacyjnie. Ale z drugiej strony mój styl jazdy tym autem daleki był od eko-drajwingu... :szeroki_usmiech

                  [ Dodano: Nie 01 Lis, 09 10:05 ]
                  Zamieszczone przez Marx
                  Agamek12, jak jest taniej i sie zwroci w sensownym czasie to sie oplaca.
                  Eee, tam, gadasz. Dla jednego ekonomicznie uzasadniona będzie praca za 2.000zł brutto, drugi uzna, że mordęga za 10.000zł netto jest nieuzasadniona ekonomicznie. A przecież jedna i druga osoba coś zarabia, czyli obu praca powinna się opłacać...
                  Mój majonez spala 5-6l noPB. Tak na marginesie tym autem nie da sie jeździć nieekonomicznie, bo ślimak byłby szybszy....

                  Pzr

                  Komentarz

                  • Marx
                    Elegance
                    • 2009
                    • 865

                    #84
                    mam taki pomysl, moze udaloby sie stworzyc przyklejony temat "benzyna vs gaz vs diesel", ktory wymienialby wszystkie wady i zalety danego paliwa w kontekscie Octavii? Moznaby dolaczyc rozpiske, ile przy kupnie nowego i zadanym rocznym kilometrazu kosztuje obsluga i uzytkowanie auta. Proponowalbym wziasc najtansze sensowne opcje cennikowe z konfiguratora (bez upustow, aby bylo w miare porownywalnie) czyli np O1 1,6 More, 1,9 More, O2 Mint z podobnymi silnikami. Wszelkie dyskusje tego typu moznaby odsylac do takiego przyklejonego watku.

                    Komentarz

                    • mlac
                      Ambiente
                      • 2008
                      • 200
                      • Octavia I (1U2)
                      • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                      #85
                      WOW nie było mnie na forum przez weekend a tu się tak dyskusja rozwinęła

                      Ale powiem wam, że niektóre argumenty przeciwników gazu mnie rozwaliły.

                      Np. ten o częstości tankowania kontrargument na to może być taki że mając dwa paliwa w ogóle nie muszę patrzyć ile mam paliwa bo jak mi braknie LPG to zapiszczy i wtedy jadę na benzynce na stacje a wam jak braknie paliwa to dylacie z kanistrem na stacje. :P

                      Czekałem tylko jak ktoś powie że jak podjeżdza na stacje to jest jeden dystrybutor do LPG a do ON lub benzyny jest 6. No ludzie litości!!!

                      No i te dodatkowe koszty. Jedyne dodatkowe koszty to te badania techniczne w nowym aucie czyli 3x 160 (po 1roku, po 2 roku i po 4 roku) RESZTA to są grosze!!! Jeżeli różnica w badaniu technicznym na rok to 60 zł i zmiana filtra powietrza (40zł) lub świec (kolejne 50zł) to to są grosze w skali 5 lat wlewania paliwa. Co do kabli to od razu mówię że dla mnie to kit. Jeździłem Astrą na gazie zrobiłem nią 50 tyś km na gazie jak sprzedawałem miała 130 tyś i jeździła na oryginalnych kablach. A znałem gości na forum Astry którzy robili na oryginalnych kablach po 200 tyś.

                      Kończę bo nie będę zanudzał. Ja mam gaz i jestem zadowolony, siostra nie ma gazu i też jest zadowolona, wszystko kwestia przebiegu i horyzontu posiadania auta.
                      Skoda Octavia Tour MORE 1.6 TWIN POWER
                      Yamaha FZ6 s2 Fazer ABS

                      Komentarz

                      • Marx
                        Elegance
                        • 2009
                        • 865

                        #86
                        to nie sa grosze, tylko konkretne kwoty. Policz na chlodno. Szczegolnie w nowym aucie, gdzie na poczatku bez gazu nie ma zadnych przegladow.

                        Komentarz

                        • Maicroft
                          Moderator
                          S_OCP MemberModeratorr
                          • 2004
                          • 25757
                          • Audi

                          #87
                          Juz tu kiedys zrobilismy chłodna kalkulacje.

                          10 tys rocznie - PB
                          10-25 tys rocznie LPG
                          25 tys i wiecej ON, jak ktos lubi tankować rzadko, a dodatkowo jezdzi daleko, albo LPG jak nie przeszkadzają mu częste wizyty na stacji i jezdzi glownie po Polsce.
                          Spritmonitor.de

                          Komentarz

                          • Marx
                            Elegance
                            • 2009
                            • 865

                            #88
                            wiem, ale przydaloby sie to rozpisac i przykleic. Bo tak to zaraz przyjdzie nastepny madry i napisze "dodatkowe koszty to grosze" albo "diesel sie zawsze oplaca"

                            Komentarz

                            • mlac
                              Ambiente
                              • 2008
                              • 200
                              • Octavia I (1U2)
                              • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                              #89
                              przyjdzie nastepny madry i napisze "dodatkowe koszty to grosze"
                              Tylko bez takich tekstów, uważaj na słowa.

                              Bardzo proszę policz mi te potworne koszty bo moją Octe mam ponad rok (kupioną nową) i jakoś nie widzę tych potwornych kosztów.
                              Skoda Octavia Tour MORE 1.6 TWIN POWER
                              Yamaha FZ6 s2 Fazer ABS

                              Komentarz

                              • Marx
                                Elegance
                                • 2009
                                • 865

                                #90
                                spoko jak znajde chwile, to postaram sie wymodzic taki temat, gdzie wszystko bedzie rozpisane
                                Ps. nie goraczkuj sie, tez wlasnie zamowilem auto z gazem...

                                Komentarz

                                • krzycho*
                                  Ambiente
                                  • 2009
                                  • 201

                                  #91
                                  Jak pisałem poprzednio żonka nabija pierwszego tysiaka na Pb, zaraz nabijemy LPG do pełna i pogadamy po wyjeżdżeniu :drive: .

                                  I BEZ STRESU PANOWIE :wink:

                                  Komentarz

                                  • czernobyl
                                    L&K
                                    • 2008
                                    • 1276
                                    • Octavia III (5E3)
                                    • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                                    • BSE 1.6 MPI 102 KM
                                    • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                    #92
                                    krzycho*, to popraw profil - w O1 silnik 1.6 ma symbol BFQ, w O2 było BGU, jest BSE

                                    Komentarz

                                    • krzycho*
                                      Ambiente
                                      • 2009
                                      • 201

                                      #93
                                      czernobyl; dzięki ops: , zrobione (jak się rejstrowałem to jeszcze nie mieliśmy fizycznie tej skodzianki a potem to już tak zostało ).

                                      Komentarz

                                      Pracuję...